Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου. Καλοπροαίρετα ερωτηματικά.
Ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε έτσι όπως εγκρίθηκε. Εγώ προσωπικά τον υπερψήφισα μιας και θεωρώ ότι πάνω απ’ όλα έπρεπε να τηρηθούν οι ημερομηνίες που μας επιβάλει ο Καλλικράτης.
Θα ήμουν ψεύτης αν υποστήριζα ότι δεν θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερα η όλη διαδικασία. Όμως πάνω απ’ όλα πρέπει να είναι το νησί και το κυριότερο, όλοι πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας, μιας και «το δις εξαμαρτείν, ουκ ανδρός σοφού»…
Όμως σαν Μυκονιάτης, άσχετα με το γεγονός ότι έτυχε να είμαι και Δημοτικός Σύμβουλος, είμαι βαθύτατα προβληματισμένος με την λειτουργία και την λογική της οικονομικής υπηρεσίας.
Δεν θέλω να θεωρηθεί η κριτική μου αυτή αντιπολιτευτική, ούτε κακοπροαίρετη. Απλώς θέλω να θέσω κάποια ερωτήματα τα οποία δεν συμφωνούν με την δική μου λογική.
Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Ξέραμε από τον Νοέμβρη ότι έως το τέλος Μάρτη ο Προϋπολογισμός έπρεπε να είναι έτοιμος. Ποιος αιρετός ή προϊστάμενος ρωτήθηκε; Πότε; Ήταν ανάγκη ακόμη και η οικονομική επιτροπή να δει τον προϋπολογισμό την προηγούμενη ημέρα; Λυπάμαι που το λέω, αλλά αν ήταν ιδιωτική επιχείρηση, ο προϋπολογισμός θα ήταν πολύ πιο πλήρης και πολύ πιο αναλυτικός από το τέλος του Νοέμβρη, χωρίς να πληρώσουμε δεκάρα στους «συμβούλους»….
Σχετικά με τον πενταετή προϋπολογισμό άκουσε κανείς τίποτε; Δεν έπρεπε ή δεν μπορούσαμε;
Έπρεπε να υπάρχει αιτιολογική έκθεση, έπρεπε να υπάρχει αναφορά σχετικά με τους στόχους. Βέβαια, για να υπάρξουν αυτά, έπρεπε να υπάρχουν στόχοι. Στόχους έχουμε, απλώς κάποιοι ντρέπονται να τους πουν. Εκπροσωπώντας μόνο τον εαυτό μου, πιστεύω ότι ο στόχος του προϋπολογισμού είναι πολύ συγκεκριμένος. Να λειτουργήσει ο Δήμος με τα όποια προβλήματα, και να ανοίξουν κάποιοι κωδικοί για τα μελλοντικά έργα. Δεν μπορούσαμε αυτό να το αποτυπώσουμε σε ένα χαρτί και να το δέσουμε με κάποια νούμερα του προϋπολογισμού;
Πώς γίνεται για μία τέτοια δράση να έχουμε γραφείο συμβούλων και να μην γίνεται από τους υπάλληλους και τους αιρετούς μας; Ποιος είναι ανίκανος να κάνει κάτι τόσο απλό;
Βεβαίως και έπρεπε οι υπεύθυνοι των υπηρεσιών του Δήμου να είναι παρόντες, μακάρι να είχαν και μία μικρή εισήγηση σχετικά με ην υπηρεσία που ο καθένας προΐσταται.
Πώς γίνεται να έχουμε οικονομική υπηρεσία και να μην μπορούμε να κάνουμε προϋπολογισμό, απολογισμό, ακόμη και καταγραφή παγίων; Γίνεται να πληρώνουμε εξωτερικούς συνεργάτες για να μας πουν πόσα ακίνητα έχει ο Δήμος ή πόσα ενοίκια πληρώνει και εισπράττει;
Η θέση μου σχετικά με την συγκεκριμένη εταιρεία ορκωτών λογιστών είναι γνωστή. Πιστεύω ότι έπρεπε το θέμα συνεργασίας μαζί τους να περάσει και Δημοτικό Συμβούλιο.
Είναι ποτέ δυνατόν να μην έχουμε την ικανότητα και την δυνατότητα να βγάζουμε μία μισθοδοσία; Αν την έχουμε ζητώ συγνώμη, αλλά πιστεύω ότι δεν την έχουμε. Έχω προβληματιστεί πάρα πολύ όταν άκουσα ότι ο Δήμος δεν εκδίδει καμιά μισθοδοσία, διότι δεν προλαβαίνει. Αντί αυτού τις εκδίδουν κάποια «ειδικά» γραφεία, που κατά τύχη είναι γνωστά… Τι πράγματα είναι αυτά; Είμαστε σοβαροί;
Για ποιο λόγο να ταλαιπωρείται έτσι ο πολίτης που θέλει να πληρώσει τα τέλη του ή να εξυπηρετηθεί από την συγκεκριμένη υπηρεσία;
Αφού βλέπουμε την υποτυπώδη λειτουργία της υπηρεσίας αυτής, για ποιο λόγο προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μία νέα τέτοια υπηρεσία στο Γρυπάρειο; (μελλοντικό Αξιώτη) και πιθανόν και σε άλλους οργανισμούς του Δήμου που εγώ προσωπικά αγνοώ;. Δεν είναι λογικό να λειτουργεί μία και μόνο οικονομική υπηρεσία για όλο τον Δήμο; Δεν είναι λογικό να υπάρχει ένα λογιστικό σχέδιο για όλες τις υπηρεσίες και απλώς να γίνονται οι αντίστοιχες καταχωρήσεις; Ποιος μπορεί να πιστεύει ότι όταν προσλάβουμε 3 – 4 οικονομικούς υπάλληλους ακόμη στο Γρυπάρειο (μελλοντικό Αξιώτη) και όχι στην Οικονομική Υπηρεσία, ο Δήμος θα λειτουργήσει καλύτερα; Η σημερινή πραγματικότητα που δυστυχώς λέει ότι στο Γρυπάρειο υπάρχουν και αργόσχολοι, δεν προβληματίζει κανέναν; Δεν έχει κανείς το θάρρος να κάνει τις απαραίτητες τομές, να μετατάξει κάποιους υπαλλήλους, να ενοποιήσει κάποιες υπηρεσίες, ώστε όποιος πληρώνεται από τον Δήμο να αξίζει τα χρήματα που παίρνει και να είναι σεβαστός για το έργο που παράγει;
Θα χαιρόμουν να έβλεπα επιμέρους προϋπολογισμούς για διάφορες κατηγορίες εσόδων όπως πχ αναλώσιμα, ρεύματα, νερά, ενοίκια, αλλά ακόμη και ημερομισθίων.
Θα ήταν σωστότερη ενημέρωση να βλέπαμε σχόλια για την σχέση εσόδων – εξόδων ολοκληρωμένων ενοτήτων, πχ ανταποδοτικά, καθαριότητα, τέλη δημοτικού φωτισμού κα.
Ο Καλλικράτης δεν επιβάλει σε όλες τις επιτροπές του Δήμου να έχουν προϋπολογισμό ούτε επίσης να εφαρμόζουν το διπλογραφικό σύστημα. Όμως εμείς, που είμαστε καμένοι από τις απάτες, δεν έπρεπε να το είχαμε αποφασίσει από μόνοι μας; Γιατί να μην έχουμε τέτοιο προϋπολογισμό και λογιστικό σχέδιο για τις σχολικές επιτροπές;
Δεν έπρεπε στον προϋπολογισμό να υπάρχει πρόβλεψη για την επιστροφή των κλεμμένων χρημάτων μέσω του γνωστού σκανδάλου; Έτσι για τα μάτια του κόσμου, μιας και εγώ δεν πιστεύω ότι θα επιστραφούν ποτέ, αλλά αν τυχόν λειτουργήσει η δικαιοσύνη καλά, να μην είναι έκτακτα έσοδα…
Δεν έπρεπε να υπάρχει και προϋπολογισμός ταμειακής ρευστότητας; Δεν έπρεπε οι υποχρεώσεις παρελθόντων ετών να αναφέρονται μόνο στον ταμειακό προϋπολογισμό και όχι να τα ανακατεύουμε με τα έξοδα διαφόρων υπηρεσιών;
Δεν έπρεπε να υπάρχει και μία μικρή πρόβλεψη για επισφάλειες; Ποιος ρομαντικός πιστεύει ότι θα γίνουν οι εισπράξεις στους κωδικούς 221, 321, 322 αλλά και αλλού).
Από τον προϋπολογισμό φαίνεται η ανάγκη δημιουργία Δημοτικού αμαξοστασίου, κεντρικού ασφαλιστή με διαγωνισμό, προμηθευτή γραφικής ύλης με διαγωνισμό, ενοποίηση μηχανών γραφείου ώστε να μειωθεί το κόστος εκτυπώσεων και αναλωσίμων, αλλά και τόσες άλλες ενέργειες που θα μπορέσουν να μειώσουν το κόστος λειτουργίας.
Η λογική της τμηματοποίησης των εξόδων ώστε να περνούν με απ’ ευθείας αναθέσεις είναι κατακριτέα. Δεν γίνεται 10 υπηρεσίες να αγοράζουν όποτε θέλουν και απ’ όπου θέλουν τα ίδια πράγματα. Δυστυχώς, επειδή σέβομαι τον εαυτό μου, δηλώνω εξ’ αρχής ότι όποτε ζητηθεί η ψήφος μου θα είναι αρνητική σε οποιαδήποτε απ’ ευθείας ανάθεση.
Αν τολμήσουμε και ενοποιήσουμε τους προϋπολογισμούς του Δήμου και των δημοτικών οργανισμών και επιτροπών, τότε θα δείτε όλοι το δίκαιο των γραφόμενων μου και το παράλογο των πρακτικών που ακολουθούνται.
Οι εγγραφές στα «διάφορα έξοδα» είναι πάντα πρόκληση σε όποιον γνώστη κοιτάζει έναν απολογισμό ή έναν προϋπολογισμό. Πόσο μάλλον όταν φτάνουν σε ποσοστά 20 και 30% επί των εξόδων… Ας μην γίνονται, ούτε στον Δήμο, ούτε στις επιτροπές. Είμαι αναγκασμένος σαν πολίτης να ζητάω στο μέλλον αναλυτική κατάσταση αυτών των διαφόρων εξόδων, χωρίς αυτό να θεωρείται εχθρική ή αντιπολιτευτική τακτική.
Ο κωδικός 8117 που είναι το ¼ των εξόδων του Δήμου και αφορά παλιές υποχρεώσεις του Δήμου, δεν έπρεπε να έχει καλύτερη ανάλυση;
Πότε θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα Διαύγεια για τις πληρωμές του Δήμου, μιας και δεν έχουμε πρόσβαση στις υπηρεσίες του; Είναι υποχρεωτικό, έτσι δεν είναι; Είναι ή όχι παράνομες όσες πληρωμές πραγματοποιούνται σήμερα χωρίς ΑΔΑ;
Είναι πασιφανής ή έλλειψη οργάνωσης. Συμφωνώ με τον Δήμαρχο που συνεχώς λέει ότι η Οικονομική δουλεύει πολύ, αλλά δυστυχώς αυτό δεν είναι αρκετό. Το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης υπηρεσίας, χωρίς να αποτελεί αυτό μομφή στο προσωπικό της, είναι ανύπαρκτο και ελάχιστο σε σχέση με το κόστος λειτουργίας της.
Δυστυχώς λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης και δυνατότητα κρίσης του αποτελέσματος. Σίγουρα έτσι όπως λειτουργεί, με δεκανίκια από εξωτερικούς συνεργάτες και ορκωτούς που έχουν ήδη αποδείξει την πλημμελή εκτέλεση ελέγχων, μόνο ένα θαύμα θα μας σώσει από τον επόμενο κακό υπάλληλο που θα ξαναστήσει μία απάτη ίδια, μικρότερη ή μεγαλύτερη από την προηγούμενη.
Για να μην θεωρηθώ ισοπεδωτικός, δηλώνω ότι είμαι σίγουρος ότι στην Οικονομική Υπηρεσία υπάρχουν καλά στελέχη. Εφόσον είναι στην υπηρεσία αυτή και έχουν τελειώσει και κάποια σχετική σχολή (ισχύει για όλους;), ξέρουν από οργάνωση, μιας και σίγουρα την αντιμετώπισαν σαν μάθημα στην σχολή τους. Ας την εφαρμόσουν λοιπόν, υπάρχουν πολλοί δημότες, μεταξύ των οποίων και εγώ, που προσδοκούμε να ακούσουμε μία σοβαρή πρόταση αναδιοργάνωσης με άξονες την παραγωγικότητα, τον σεβασμό στον πολίτη και την διαφάνεια.
Αν όντως υπάρχει τέτοια διάθεση, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχει στο νησί μας και έχει ασχοληθεί με τα οικονομικά. Υπάρχουν στελέχη οικονομικών υπηρεσιών, λογιστές, διευθυντές τραπεζών, απόφοιτοι του καλύτερου Πανεπιστημίου του κόσμου, γνώστες μηχανοργάνωσης και τόσοι άλλοι αξιόλογοι συμπολίτες μας. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από αυτούς θα μπορούσαν να συμμετέχουν σε μία σχετική διαβούλευση που να πουν την γνώμη τους και τις προτάσεις τους. Αυτιά για να τους ακούσουμε και μυαλό για να τους καταλάβουμε έχουμε;
Τέλος, για να μην κουράζω τους αναγνώστες, και ειδικά τον διαβασμένο ΦΑΝΤΟΜΑ που εκτιμώ βαθύτατα, δεν θα αναφερθώ στα επιμέρους ποσά του προϋπολογισμού. Ίσως γίνει σε μελλοντική ανάρτηση.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας,
Mykonoss
Ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε έτσι όπως εγκρίθηκε. Εγώ προσωπικά τον υπερψήφισα μιας και θεωρώ ότι πάνω απ’ όλα έπρεπε να τηρηθούν οι ημερομηνίες που μας επιβάλει ο Καλλικράτης.
Θα ήμουν ψεύτης αν υποστήριζα ότι δεν θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερα η όλη διαδικασία. Όμως πάνω απ’ όλα πρέπει να είναι το νησί και το κυριότερο, όλοι πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας, μιας και «το δις εξαμαρτείν, ουκ ανδρός σοφού»…
Όμως σαν Μυκονιάτης, άσχετα με το γεγονός ότι έτυχε να είμαι και Δημοτικός Σύμβουλος, είμαι βαθύτατα προβληματισμένος με την λειτουργία και την λογική της οικονομικής υπηρεσίας.
Δεν θέλω να θεωρηθεί η κριτική μου αυτή αντιπολιτευτική, ούτε κακοπροαίρετη. Απλώς θέλω να θέσω κάποια ερωτήματα τα οποία δεν συμφωνούν με την δική μου λογική.
Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Ξέραμε από τον Νοέμβρη ότι έως το τέλος Μάρτη ο Προϋπολογισμός έπρεπε να είναι έτοιμος. Ποιος αιρετός ή προϊστάμενος ρωτήθηκε; Πότε; Ήταν ανάγκη ακόμη και η οικονομική επιτροπή να δει τον προϋπολογισμό την προηγούμενη ημέρα; Λυπάμαι που το λέω, αλλά αν ήταν ιδιωτική επιχείρηση, ο προϋπολογισμός θα ήταν πολύ πιο πλήρης και πολύ πιο αναλυτικός από το τέλος του Νοέμβρη, χωρίς να πληρώσουμε δεκάρα στους «συμβούλους»….
Σχετικά με τον πενταετή προϋπολογισμό άκουσε κανείς τίποτε; Δεν έπρεπε ή δεν μπορούσαμε;
Έπρεπε να υπάρχει αιτιολογική έκθεση, έπρεπε να υπάρχει αναφορά σχετικά με τους στόχους. Βέβαια, για να υπάρξουν αυτά, έπρεπε να υπάρχουν στόχοι. Στόχους έχουμε, απλώς κάποιοι ντρέπονται να τους πουν. Εκπροσωπώντας μόνο τον εαυτό μου, πιστεύω ότι ο στόχος του προϋπολογισμού είναι πολύ συγκεκριμένος. Να λειτουργήσει ο Δήμος με τα όποια προβλήματα, και να ανοίξουν κάποιοι κωδικοί για τα μελλοντικά έργα. Δεν μπορούσαμε αυτό να το αποτυπώσουμε σε ένα χαρτί και να το δέσουμε με κάποια νούμερα του προϋπολογισμού;
Πώς γίνεται για μία τέτοια δράση να έχουμε γραφείο συμβούλων και να μην γίνεται από τους υπάλληλους και τους αιρετούς μας; Ποιος είναι ανίκανος να κάνει κάτι τόσο απλό;
Βεβαίως και έπρεπε οι υπεύθυνοι των υπηρεσιών του Δήμου να είναι παρόντες, μακάρι να είχαν και μία μικρή εισήγηση σχετικά με ην υπηρεσία που ο καθένας προΐσταται.
Πώς γίνεται να έχουμε οικονομική υπηρεσία και να μην μπορούμε να κάνουμε προϋπολογισμό, απολογισμό, ακόμη και καταγραφή παγίων; Γίνεται να πληρώνουμε εξωτερικούς συνεργάτες για να μας πουν πόσα ακίνητα έχει ο Δήμος ή πόσα ενοίκια πληρώνει και εισπράττει;
Η θέση μου σχετικά με την συγκεκριμένη εταιρεία ορκωτών λογιστών είναι γνωστή. Πιστεύω ότι έπρεπε το θέμα συνεργασίας μαζί τους να περάσει και Δημοτικό Συμβούλιο.
Είναι ποτέ δυνατόν να μην έχουμε την ικανότητα και την δυνατότητα να βγάζουμε μία μισθοδοσία; Αν την έχουμε ζητώ συγνώμη, αλλά πιστεύω ότι δεν την έχουμε. Έχω προβληματιστεί πάρα πολύ όταν άκουσα ότι ο Δήμος δεν εκδίδει καμιά μισθοδοσία, διότι δεν προλαβαίνει. Αντί αυτού τις εκδίδουν κάποια «ειδικά» γραφεία, που κατά τύχη είναι γνωστά… Τι πράγματα είναι αυτά; Είμαστε σοβαροί;
Για ποιο λόγο να ταλαιπωρείται έτσι ο πολίτης που θέλει να πληρώσει τα τέλη του ή να εξυπηρετηθεί από την συγκεκριμένη υπηρεσία;
Αφού βλέπουμε την υποτυπώδη λειτουργία της υπηρεσίας αυτής, για ποιο λόγο προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μία νέα τέτοια υπηρεσία στο Γρυπάρειο; (μελλοντικό Αξιώτη) και πιθανόν και σε άλλους οργανισμούς του Δήμου που εγώ προσωπικά αγνοώ;. Δεν είναι λογικό να λειτουργεί μία και μόνο οικονομική υπηρεσία για όλο τον Δήμο; Δεν είναι λογικό να υπάρχει ένα λογιστικό σχέδιο για όλες τις υπηρεσίες και απλώς να γίνονται οι αντίστοιχες καταχωρήσεις; Ποιος μπορεί να πιστεύει ότι όταν προσλάβουμε 3 – 4 οικονομικούς υπάλληλους ακόμη στο Γρυπάρειο (μελλοντικό Αξιώτη) και όχι στην Οικονομική Υπηρεσία, ο Δήμος θα λειτουργήσει καλύτερα; Η σημερινή πραγματικότητα που δυστυχώς λέει ότι στο Γρυπάρειο υπάρχουν και αργόσχολοι, δεν προβληματίζει κανέναν; Δεν έχει κανείς το θάρρος να κάνει τις απαραίτητες τομές, να μετατάξει κάποιους υπαλλήλους, να ενοποιήσει κάποιες υπηρεσίες, ώστε όποιος πληρώνεται από τον Δήμο να αξίζει τα χρήματα που παίρνει και να είναι σεβαστός για το έργο που παράγει;
Θα χαιρόμουν να έβλεπα επιμέρους προϋπολογισμούς για διάφορες κατηγορίες εσόδων όπως πχ αναλώσιμα, ρεύματα, νερά, ενοίκια, αλλά ακόμη και ημερομισθίων.
Θα ήταν σωστότερη ενημέρωση να βλέπαμε σχόλια για την σχέση εσόδων – εξόδων ολοκληρωμένων ενοτήτων, πχ ανταποδοτικά, καθαριότητα, τέλη δημοτικού φωτισμού κα.
Ο Καλλικράτης δεν επιβάλει σε όλες τις επιτροπές του Δήμου να έχουν προϋπολογισμό ούτε επίσης να εφαρμόζουν το διπλογραφικό σύστημα. Όμως εμείς, που είμαστε καμένοι από τις απάτες, δεν έπρεπε να το είχαμε αποφασίσει από μόνοι μας; Γιατί να μην έχουμε τέτοιο προϋπολογισμό και λογιστικό σχέδιο για τις σχολικές επιτροπές;
Δεν έπρεπε στον προϋπολογισμό να υπάρχει πρόβλεψη για την επιστροφή των κλεμμένων χρημάτων μέσω του γνωστού σκανδάλου; Έτσι για τα μάτια του κόσμου, μιας και εγώ δεν πιστεύω ότι θα επιστραφούν ποτέ, αλλά αν τυχόν λειτουργήσει η δικαιοσύνη καλά, να μην είναι έκτακτα έσοδα…
Δεν έπρεπε να υπάρχει και προϋπολογισμός ταμειακής ρευστότητας; Δεν έπρεπε οι υποχρεώσεις παρελθόντων ετών να αναφέρονται μόνο στον ταμειακό προϋπολογισμό και όχι να τα ανακατεύουμε με τα έξοδα διαφόρων υπηρεσιών;
Δεν έπρεπε να υπάρχει και μία μικρή πρόβλεψη για επισφάλειες; Ποιος ρομαντικός πιστεύει ότι θα γίνουν οι εισπράξεις στους κωδικούς 221, 321, 322 αλλά και αλλού).
Από τον προϋπολογισμό φαίνεται η ανάγκη δημιουργία Δημοτικού αμαξοστασίου, κεντρικού ασφαλιστή με διαγωνισμό, προμηθευτή γραφικής ύλης με διαγωνισμό, ενοποίηση μηχανών γραφείου ώστε να μειωθεί το κόστος εκτυπώσεων και αναλωσίμων, αλλά και τόσες άλλες ενέργειες που θα μπορέσουν να μειώσουν το κόστος λειτουργίας.
Η λογική της τμηματοποίησης των εξόδων ώστε να περνούν με απ’ ευθείας αναθέσεις είναι κατακριτέα. Δεν γίνεται 10 υπηρεσίες να αγοράζουν όποτε θέλουν και απ’ όπου θέλουν τα ίδια πράγματα. Δυστυχώς, επειδή σέβομαι τον εαυτό μου, δηλώνω εξ’ αρχής ότι όποτε ζητηθεί η ψήφος μου θα είναι αρνητική σε οποιαδήποτε απ’ ευθείας ανάθεση.
Αν τολμήσουμε και ενοποιήσουμε τους προϋπολογισμούς του Δήμου και των δημοτικών οργανισμών και επιτροπών, τότε θα δείτε όλοι το δίκαιο των γραφόμενων μου και το παράλογο των πρακτικών που ακολουθούνται.
Οι εγγραφές στα «διάφορα έξοδα» είναι πάντα πρόκληση σε όποιον γνώστη κοιτάζει έναν απολογισμό ή έναν προϋπολογισμό. Πόσο μάλλον όταν φτάνουν σε ποσοστά 20 και 30% επί των εξόδων… Ας μην γίνονται, ούτε στον Δήμο, ούτε στις επιτροπές. Είμαι αναγκασμένος σαν πολίτης να ζητάω στο μέλλον αναλυτική κατάσταση αυτών των διαφόρων εξόδων, χωρίς αυτό να θεωρείται εχθρική ή αντιπολιτευτική τακτική.
Ο κωδικός 8117 που είναι το ¼ των εξόδων του Δήμου και αφορά παλιές υποχρεώσεις του Δήμου, δεν έπρεπε να έχει καλύτερη ανάλυση;
Πότε θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα Διαύγεια για τις πληρωμές του Δήμου, μιας και δεν έχουμε πρόσβαση στις υπηρεσίες του; Είναι υποχρεωτικό, έτσι δεν είναι; Είναι ή όχι παράνομες όσες πληρωμές πραγματοποιούνται σήμερα χωρίς ΑΔΑ;
Είναι πασιφανής ή έλλειψη οργάνωσης. Συμφωνώ με τον Δήμαρχο που συνεχώς λέει ότι η Οικονομική δουλεύει πολύ, αλλά δυστυχώς αυτό δεν είναι αρκετό. Το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης υπηρεσίας, χωρίς να αποτελεί αυτό μομφή στο προσωπικό της, είναι ανύπαρκτο και ελάχιστο σε σχέση με το κόστος λειτουργίας της.
Δυστυχώς λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης και δυνατότητα κρίσης του αποτελέσματος. Σίγουρα έτσι όπως λειτουργεί, με δεκανίκια από εξωτερικούς συνεργάτες και ορκωτούς που έχουν ήδη αποδείξει την πλημμελή εκτέλεση ελέγχων, μόνο ένα θαύμα θα μας σώσει από τον επόμενο κακό υπάλληλο που θα ξαναστήσει μία απάτη ίδια, μικρότερη ή μεγαλύτερη από την προηγούμενη.
Για να μην θεωρηθώ ισοπεδωτικός, δηλώνω ότι είμαι σίγουρος ότι στην Οικονομική Υπηρεσία υπάρχουν καλά στελέχη. Εφόσον είναι στην υπηρεσία αυτή και έχουν τελειώσει και κάποια σχετική σχολή (ισχύει για όλους;), ξέρουν από οργάνωση, μιας και σίγουρα την αντιμετώπισαν σαν μάθημα στην σχολή τους. Ας την εφαρμόσουν λοιπόν, υπάρχουν πολλοί δημότες, μεταξύ των οποίων και εγώ, που προσδοκούμε να ακούσουμε μία σοβαρή πρόταση αναδιοργάνωσης με άξονες την παραγωγικότητα, τον σεβασμό στον πολίτη και την διαφάνεια.
Αν όντως υπάρχει τέτοια διάθεση, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχει στο νησί μας και έχει ασχοληθεί με τα οικονομικά. Υπάρχουν στελέχη οικονομικών υπηρεσιών, λογιστές, διευθυντές τραπεζών, απόφοιτοι του καλύτερου Πανεπιστημίου του κόσμου, γνώστες μηχανοργάνωσης και τόσοι άλλοι αξιόλογοι συμπολίτες μας. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από αυτούς θα μπορούσαν να συμμετέχουν σε μία σχετική διαβούλευση που να πουν την γνώμη τους και τις προτάσεις τους. Αυτιά για να τους ακούσουμε και μυαλό για να τους καταλάβουμε έχουμε;
Τέλος, για να μην κουράζω τους αναγνώστες, και ειδικά τον διαβασμένο ΦΑΝΤΟΜΑ που εκτιμώ βαθύτατα, δεν θα αναφερθώ στα επιμέρους ποσά του προϋπολογισμού. Ίσως γίνει σε μελλοντική ανάρτηση.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας,
Mykonoss
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου