Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Οδός άνω και κάτω μία.


Οδός άνω και κάτω μία.

(αναγκαστική φιλολογική προσέγγιση στον φίλο που συνέταξε την ανάρτηση Όταν η εκπαίδευση συναντά τη μισαλλοδοξία.)


 

 

Αγαπητέ Φίλε,

Ευχαριστώ για την απάντηση σου αν και πιστεύω ότι δεν κατάλαβες ακριβώς το μήνυμα που ήθελα να περάσω με την δική μου.

Αυτό το γεγονός το έχω ξανασυναντήσει, μάλλον φταίει ο τρόπος που εκφράζομαι, αν και προσπάθησα να είμαι σαφής.

Προτού συνεχίσω στην υποχρεωτική υπεάσπιση των θέσεων μου, θα ήθελα να σε διαβεβαιώσω οτι εκτιμώ πάρα πολύ τους εκπαιδευτικούς στην Δημόσια Εκπαίδευση γι’ αυτό άλλωστε και τους εμπιστεύτηκα και τα δύο παιδιά μου.

Δεν διέκρινα κάπου μένος για τους εκπαιδευτικούς στην ανάρτηση μου. Ίσως μία υποψία μένους για τους Δημόσιους υπάλληλους σε άλλες αναρτήσεις μου. Όμως εγώ αναφέρθηκα στους εκπαιδευτικούς!

Δεν είμαστε απέναντι, ούτε είσαστε υπάλληλοι μου. Είμαστε συναγωνιστές, ψάχνει ο καθένας το καλύτερο για την Παιδεία, απο το δικό του μετερίζι και με τα δικά του μέσα.

 

Ακριβολογώντας θα ήθελα να πω ότι εκτιμώ τους εκπαιδευτικούς, τους φωτισμένους δάσκαλους, τους ανθρώπους που με μεράκι διαμορφώνουν χαρακτήρα, ήθος και ανοίγουν δρόμους στην γνώση και στα σωστά ιδανικά στην νεολαία μας,  και όχι τους δημόσιους υπάλληλους που νομίζουν ότι είναι εκπαιδευτικοί επειδή πηγαίνουν απλώς για να περάσουν την μέρα τους στο Σχολείο, έως να έλθει η ώρα της συνταξιοδότησης. (Άραγε ξέρεις κανέναν τέτοιο;)

 

Δεν δέχομαι τον χαρακτηρισμό του συκοφάντη, με την σημερινή του έννοια, διότι δεν είχα σκοπό να κατηγορήσω τους εκπαιδευτικούς.

Η θέση σου ότι και εσύ διαμαρτύρεσαι για την τέλεση των εκλογών σε ημέρα μαθήματος, με καλύπτει πλήρως και η κουβέντα θα μπορούσε να σταματήσει εδώ. Όμως, αν και με ενδιαφέρει η θέση σου, εγώ έκρινα το αποτέλεσμα και όχι αυτό που εσύ νομίζεις. Δυστυχώς το αποτέλεσμα ήταν να είναι το σχολείο κλειστό, όπως περίπου κα ιτις επόμενες δύο ημέρες με την απεργία.

Προτού πιάσουμε το φιλολογικό πεδίο που είσαι πολύ δυνατός, ας σταθούμε στην αριθμητική.

Λοιπόν έχουμε και λέμε:

  • Ναι, δεν ξέρω τον ακριβή αριθμό εκπαιδευτικών στο νησί, όπως άλλωστε δεν το ξέρεις και εσύ ή όπως δεν το ξέρει κανείς μας, μιας και τα στοιχεία αυτά δεν είναι κάπου ανακοινωμένα. Μπορεί να τον βρούμε απο κουτσομπολιό, αλλά δεν είναι το ζητούμενο. Για τον λόγο αυτό έγραψα κια την λέξη «τουλάχιστον». ΑΝ εσύ ξέρεις ότι είναι περισσότεροι, δεν έχω κανένα λόγο να διαφωνήσω μαζί σου, δεν είναι το ζητούμενο.
  • Γιατί δεν αναφέρθηκες στο θέμα των αποσπασμένων, μιας και έχεις στοιχεία; Εσένα δεν σε ενοχλεί; Η μήπως δεν γνωρίζεις ότι σήμερα που έχουμε έλλειψη μαθηματικών στο Λύκειο, υπάρχει απεσπασμένος καθηγητής στο Υπουργείο που καλύπτει την οργανική θέση; Ξέρεις κάποια άλλη περίπτωση;
  • Σχετικά με το κόστος μισθοδοσίας, αν και δεν έχω στοιχεία και μελέτες όπως εσύ, δεν έπεσα έξω. Οι αριθμοί που εσύ δηλώνεις, συμφωνούν με αυτούς που εγώ εκτιμώ.
  • Είναι γραφικό και γελοίο να πιστεύω ότι ένας επιστήμονας που έχει τελειώσει ελληνικό πανεπιστήμιο έχει κόστος; ΑΝ δεν έχει αυτός που σπούζασε τότε ποιός έχει; Δεν επενδυσε η κοινωνία πάνω στους φοιτητές; Ποιός πληρώνει τα Πανεπιστήμια; Ολοι μαζί δεν τα πληρώνουμε; Νομίζω ότι γελοίο είναι να πιστεύει κανείς ότι όλα είναι δωρεάν και πληρώνει κάποιος από μηχανής Θεός. Υπάρχει κόστος, και μάλιστα υπάρχει και μεγαλύτερο αν κάποιος έχει κάνει το διδακτορικό του. Μακάρι όλοι να το κάνουν και μακάρι όλοι να μεταδώσουν στα παιδιά με τον καλύτερο τρόπο τις γνώσεις που απέκτησαν.
  • Δεν μίλησα για οικονομία ούτε για να κλείσουμε σχολεία. Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι έπρεπε να έχετε μεγαλύτερες αποδοχές αλλά ταυτόχρονα να είσαστε πιό παραγωγικοί. Όμως είναι προσωπική άποψη, την συζητούμε με άλλη ευκαιρία.
  • Δήλωσα εξαρχής την θέση μου σχετικά με την στατιστική με τα ψεύτικα συμπεράσματα που οδηγεί. Αλλα ας αναφερθούμε σε αυτά, μιας και το θέλεις.
  • Έπεσα έξω στον μέσο μισθό εκπαιδευτικού, εγώ υπολόγησα 20.500, εσύ λες ότι είναι 22.213, η μελέτη περίπου 29.000. Δεν έχω κανέναν λόγο να αμφιβάλω. Άλλωστε δεν ήθελα να δώσω όλο το μέγεθος, αλλά το αποτέλεσμα απο ένα κλειστό σχολείο. Άραγε το 4200.000 δεν είναι αρκετά μεγάλο για την Μύκονο; Θέλεις να γίνει 9.000.000; Αν τότε κάποιος πεταχτεί και πει «γιατί δεν κάνουμε ένα μεγάλο ιδιωτικό και να μην πληρώνουμε φόρους;» εσύ τι θα απαντήσεις; Εγώ είμαι κατά, αλλά να υπάρχει αποτέλεσμα στο Δημόσιο!
  • Μιας και έχεις τόσα καλά στοιχεία, μήπως έχεις υπόψη σου πόσο στοιχίζει η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ανά μαθητή σε κάθε χώρα της ΕΕ; Νομίζω ότι έχει ενδιαφέρον, όπως επίσης και το γεγονός ότι εδώ πληρώνουμε περισσότερο απ’ ότι σε άλλες χώρες της ΕΕ. Με τα δικά σου νούμερα, (6.000.000 Ευρώ τον χρόνο για 1500 μαθητές)  πρέπει να βγαίνει περίπου 4.000 κόστος μισθοδοσίας ανα μαθητή τον χρόνο στην Μύκονο. Αλλά και πάλι, δεν είναι αυτό το ζητούμενο.
  • Ένας μαθητής λοιπόν που φτάνει στο απολυτήριο Λυκείου, έχει στοιχίσει 50.000 €, μόνο για μισθοδοσία εκπαιδευτικών, για τα χρόνια που σπούδασε στην Μύκονο. Μην σε στεναχωρούν οι αριθμοί, λένε αλήθειες.
  • Δεν ξέρω κατα πόσο μία εβδομαδιαία εργασία των 19.5 ωρών, σύμφωνα με τις πηγές σου, είναι το μέγιστο δυνατόν που μπορεί να προσφέρει ο εκπαιδευτικός την Χώρα των Θυμάτων...
  • Μία άλλη ανακρίβεια που έγραψα ήταν ότι τα σχολεία λειτουργούν 170 μέρες, ενώ οι πηγές σου λένε ότι λειτουργούν 158. Δεν μέτρησαν την ημέρα των εκλογών που δεν λειτουργούσαν ή λειτουργούσαν κατα την αντίληψη των δημοσίων υπαλλήλων και όχι των εκπαιδευτικών.
  • Δεν κατάλαβα στην μελέτη που μου είπες ότι οι Έλληνες εργάζονται περισσότερο. Θα μπορούσες να με βοηθήσεις; Κατάλαβα ότι είναι κοντά στον μέσο όρο.
  • Δεν είναι ούτε προπολεμική ούτε μεταπολεμική η λογική του πόσο στοιχίζει το κάθε τι. Είναι η ουσία και πρέπει αν μη τι άλλο, να την λαμβάνουμε υπόψη. Δεν  έχω σκοπό να ασπαστώ το δόγμα ‘Διαίρει και βασίλευε΄ αλλά θέλω να ξέρω πού πηγαίνουν τα χρήματα του Κράτους. ΑΝ είναι λάθος, συγχώρεσε με.
  • Είναι γεγονός ότι όλοι πληρώνουμε φόρους για να έχουμε υγεία, παιδεία και λοιπές παροχές, όπως είναι και γεγονός ότι δεν έχουμε.
  • Πριν απο χρόνια ξέρω ότι οι εκλογές γίνονταν Σάββατο, είμαι ηλικιωμένος τόσο ώστε να θυμάμαι και άλλα καλά που υπήρχαν πριν απο χρόνια. Όμως αναφέρθηκα στο τι έγινε χθές και όχι τι γινόταν πριν 10 χρόνια.
  • Για την ακρίβεια είμαι τόσο ηλικιωμένος που θυμάμαι ακόμη το πολυτονικό, το συντακτικό, την ετυμολογία και τόσα άλλα που τώρα έχουν ξεχαστεί...
  • Εϊμαι ο μόνος που ευχαρίστησα δημόσια τους εκπαιδευτικούς για την απόφαση τους να λειτουργησουν την πρόσθετη διδακτική στήριξη στο Λύκειο.

Τώρα και επι φιλολογικής βάσης, μιας και το πάμε τόσο μακρυά..

Η παιδεία,καθάπερ ευδαίμων χώρα,πάντα ταγαθά φέρει.

(=Η μόρφωση προσφέρει όλα τα αγαθά,όπως μία ευτυχισμένη χώρα).

Έτσι είπε ο Σωκράτης και για να το λέει κάτι ήξερε παραπάνω. Μην ψάχνεις λοιπόν την μητέρα των κακών που περνάμε σήμερα. Είναι αποκλεισιτκά και μόνο η έλλειψη σοβαρής παιδείας που κατάντησε έτσι η χώρα μας.

Έχουμε όλοι μερίδιο ευθύνης, οι εκπαιδευτικοί ίσως παραπάνω. Όμως είναι υπόθεση όλων μας να την ξαναφιάξουμε.

Δημήτρη, θυμούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί ποιά είναι η ουσία του ρόλου τους; Πόσο σημαντικό είναι το λειτουργημα τους; Μήπως απλώς διεκπαιρεώνουν την εργασία τους χωρίς εντέλει να προσφέρουν την γνώση και την εκπαίδευση που θα έπρεπε;

Ποιός έχει μερίδιο ευθύνης για την χαλαρότητα και την αδιαφορία των νέων;

 

Μήπως γίναμε όλοι μας σύγχρονος Κρόνος που αντί να τρώμε τα παιδιά μας, απλώς τα αφήνουμε πνευματικώς νηστικά και τα ρίχνουμε σε μία αρένα όπου δεν είναι έτοιμοι να αγωνιστούν και να δημιουργήσουν;

 

ΑΝ θέλεις να δώσεις αγώνα, πολλοί συμπολίτες είναι δίπλα σας, μεταξύ των οποίων και εγώ. Όμως ο αγώνας δεν μπορεί να έχει άλλο στόχο παρά την καλύτερη παιδεία, αυτή που θα προετοιμάζει λαμπρούς πολίτες και όχι έρμαια του συστήματος που με τόσο μίσος και εσύ και εγώ καταδικάζουμε.

 

Τελειώνοντας θέλω να σε ευχαριστήσω για τον χρόνο σου και να σε διαβεβαιώσω ότι δεν ήθελα να έλθω σε αντιπαράθεση μαζί σου.

 

Ας προβληματιστούμε με αυτό που είπε ο Ηράκλειτος (φορέθηκε πολύ σήμερα) Ξυνόν γαρ αρχή και πέρας επί κύκλου περιφερείας.

 

Μακάρι να πάμε για νέα αρχή!

Με εκτίμηση,

mykonoss

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου