Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΩΣΤΟ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΜΑΣ; ΜΕΡΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ...

Ζούμε σε ένα ευλογημένο μέρος. Αρχικά η Φύση, μετά οι Πρόγονοι, οι γονείς μας, αλλα και εμείς, έχουμε καταφέρει να γίνει η Μύκονος ένα νησί σταθμός στα τουριστικά δρώμενα σε Παγκόσμια κλίμακα.
Σεβόμενος τον χρόνο του αναγνώστη, δεν θα κάνω αναφορά στα τόσα καλά που έχουν γίνει και υπάρχουν. Θα προσπαθήσω όμως να προσεγγίσω αυτά που πιστεύω ότι είναι κακά, οτι είναι συμπτώματα επικίνδυνα για το τουριστικό προϊόν μας.
Παρακαλώ πολύ όλους τους αναγνώστες μην συνδέσουν την ανάρτηση αυτή με μικροπολιτικές τοποθετήσεις, δεν είναι κριτική σε κάποιους, είναι πρόταση για προβληματισμό από όλους.
Λοιπόν ας δούμε μερικά "συμπτώματα ασθενείας" του τουρισμού στην Μύκονο σύμφωνα με την δική μου ματιά.

1.Ποιοι είναι οι πελάτες μας; Η Μύκονος μέσα από τα χρόνια είχε πολλούς καλούς φίλους. Πέρασαν απο το νησί μας τουρίστες που την αγάπησαν, την πήραν μαζί τους στο μυαλό και στην καρδιά τους. Έχουν επισκευτεί το νησί δεκάδες φορές, πάντα με αγάπη. Μερικοί αγορασαν και ένα σπίτι για τις διακοπές τους. Εμείς τι κάναμε γι' αυτούς; Δεν έπρεπε να τιμήσουμε κάποιον; Δεν έπρεπε να τους στέλνουμε έστω και μία κάρτα στις γιορτές; Δεν έπρεπε να είχαμε ένα μία βάση πληροφοριών που ο κάθε Μυκονιάτης να έδινε στοιχεία σχετικά με τους πελάτες αυτούς; Δεν θα ξεχάσω ποτέ μία Κυρία απο την Γερμανία που ερχόταν σε ένα ξενοδοχείο μας για 30 συνεχόμενα έτη, τις περισσότερες φορές δυο φορές τον χρόνο. Στον Ορνό έχουμε ένα ζευγάρι Άγγλων που έρχεται κάθε χρόνο για τα τελευταία 30 χρόνια. Εμείς σαν κοινότητα, τίποτε, ούτε ένα ευχαριστώ που λέει και το τραγούδι...
2. Δήμος, τουρισμός και internet. Πώς είναι δυνατόν ακόμη και το μικρότερο συγκρότημα δωματίων να έχει καλύτερη παρουσία στο internet απ 'ότι ο Δήμος μας; Πώς είναι δυνατόν ο Δήμος να μην απαντάει ούτε σε ένα e-mail; Πώς γίνεται αυτό μόνο εδώ και σε κανέναν άλλο Δήμο της Ελλάδας μας; Υπάρχει εντέλει κάποιος υπεύθυνος; Μήπως γίναμε όλοι 'κοπρίτες' όπως λέει και ο Πάγκαλος (πότε πότε λέει και καμιά αλήθεια...).
Άθλιες φωτογραφίες, εγωκεντρικά κείμενα, απρόσωπες προσεγγίσεις, ξεχασμένα κείμενα, τόσο μακριά απο την πραγματικότητα. Γιατί; Υπάρχει λόγος να είμαστε τοσο κακοί; Μήπως είναι καλύτερα να μην λειτουργεί η σελίδα του Δήμου παρά να είναι σε αυτά τα χάλια;
Ξέρω, η απάντηση είναι δεν φτάνει το προσωπικό του Δήμου. Λυπάμαι Κύριοι, έχω άλλη άποψη. Το προσωπικό του Δήμου φτάνει. Απλώς ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ή ΔΕΝ ΡΩΤΗΘΗΚΕ. Υπάρχουν άνθρωποι με άποψη στον Δήμο αλλά δεν ασχολούνται με το αντικείμενο. Υπάρχουν άλλοι που χαλούν όλη την μέρα τους στο facebook. Εμείς τους πληρώνουμε, εμείς προσδοκούμε να έχουμε κάποιο αποτέλεσμα απο την εργασία τους στον Δήμο, πόσο μάλλον όταν μέσω των γνωστών συμμαχιών πήραν τις θέσεις είτε στο Δήμο είτε στις Δημοτικές επιχειρήσεις, κλείνοντας την πρόσβαση στους ικανούς. Ναι κ. Βερώνη, είστε δυστυχώς υπεύθυνος για τις προτημήσεις σας και τις επιλογές σας. Μην επικαλεστείτε την δικαιολογία του ΑΣΕΠ, αυτά είναι μόνο γι'αυτούς που δεν ξέρουν πρόσωπα και καταστάσεις. Προσπαθήστε έστω και  τώρα, μιας και κρατάτε ακόμη επαφές με τους  πυρήνες των τεμπέληδων, αντί να τους έχετε να κάνουν αντίσταση πχ. στο Γρυπάρειο, να τους πείσετε να λειτουργήσουν σαν Μυκονιάτες, σαν Δημοτικοί Υπάλληλοι. Κουραστήκαμε να πληρώνουμε ανίκανους και μετά να μας λέτε ότι δεν φτάνει το προσωπικό του Δήμου. Κύριε Μέγα και εσείς, είστε συνένοχος απο την στιγμή που ακολουθείτε όλα τα κακώς κείμενα και δεν κάνετε την τομή που όλοι προσδοκούμε απο το πρόσωπο σας. Ναι, μπορεί να υπάρχει πολιτικό κόστος αλλά πρέπει επιτέλους να έλθουν ικανοί στον Δήμο ή αυτοί που υπάρχουν να δουλέψουν σύμφωνα με τις δυνατότητες τους. Ξέρετε, ο τεμπέλης στις υπηρεσίες δεν κάνει μόνο το κακό που προκαλεί απο το ανύπαρκτο έργο του, αλλά μολύνει και τους υπόλοιπους τους οποίους μετατρέπει σε τεμπέληδες ή τους κάνει να αισθάνοντια ηλίθιοι μιας και αυτοί εργάζονται αλλά κάποιοι άλλοι όχι. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΚΑΚΟ ΤΩΡΑ. ΟΧΙ ΠΙΑ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΣΧΟΛΟΙ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΑΣ, ΔΩΣΤΕ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ!
3. ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ. Τα λόγια είναι περιττά... Ποιος το περίμενε η Μύκονος σήμερα να  έχει τέτοια χάλια. Μακάρι να μέναμε στις εποχές που οι λάτζες κατέβαζαν τους επιβάτες και έδενε μόνο το οχηματαγωγό... Τουλάχιστον είχαμε χαρακτήρα. Γίνεται σήμερα εν μέσω κρίσης, να έχουμε τα λιμάνια μας σε τέτοια χάλια; Βρείτε τους υπέυθυνους, προχωρείστε το έργο. Δεν γίνεται να μην έχουμε τουαλέτες στο λιμάνι, δεν γίνεται να μην υπάρχει πληροφόρηση παρά μόνο καμάκι, δεν γίνεται, δεν γίνεται! Ακομη και αυτά τα λεμβουχικά δικαιώματα που πληρώνει ο επιβάτης, πρέπει να τα ξανασκεφτούμε. Δεν είναι σωστό, άρα είναι λάθος.
4. ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ. Η σημερινή κατάσταση είναι απαράδεκτη. Πότε επιτέλους θα το αντιληφθούμε και θα κάνουμε κατι παραπάνω απο το τίποτε; Πότε θα ολοκληρωθούν τα πεζοδρόμια στον Περιφερειακό; Πότε θα γίνει ένα πεζοδρόμιο στον μικρό περιφερειακό; Έχετε δει τους γιαπωνέζους που περπατούν πάνω στις μάντρες, προσπαθώντας να φτάσουν στον Μύλο του Μπόνη; Τόσο δύσκολο είναι; Τόσο μεγάλα είναι τα συμφέροντα; Πόσα ατυχήματα πρέπει να γίνουν; Πρέπει να έχουμε και άλλους  νεκρούς; Κάποια στιγμή η προηγούμενη δημαρχειακή αρχή είχε μία θεση για τις μονοδρομήσεις. Σωστή, ή λάθος, ήταν όμως θέση. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο; Δεν το καταλαβαίνουμε ότι είναι υποχρέωση μας; Κύριοι, οι τουρίστες δεν έρχονται απο το πουθενά. Οι Πόλεις που ζούν είναι οργανωμένες. Η σημερινή κατάσταση είναι έλλειψη σεβασμού τόσο στον Δημότη όσο και στον τουρίστα.
5. ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. Δεν είναι σε υψηλό επίπεδο. Τα πλοία έρχονται μόνο όταν έχει κόσμο. Τα αεροπλάνα το ίδιο. Κανείς δεν έχει γνώμωνα της εξυπηρέτηση του Μυκονιάτη. Όμως και σε τοπικό επίπεδο, τα πράγματα δεν είνα τα καλύτερα. Γραμμές λεοφορείων που δεν εξυπηρετούν, στάσεις ανύπαρκτες, σταθμοί σεκακή κατάσταση, ανυπαρκτες ανακοινώσεις και τόσα άλλα. Ταξί λίγα και ακριβά. Ναι, είναι ακριβό το ποσό των 3 περίπου Ευρώ που χρεώνεται η τηλεφωνική κλήση. Σκοπός είναι να εξυπηρετήσουμε το κοινό και να γίνουμε πλούσιοι. Δεν είναι να γίνουμε πλούσιοι και ίσως να εξυπηρετήσουμε κάποιους. Έχουμε ευθύνη για την έλλειψη ταξί το καλοκαίρι, μακάρι να βρεθεί λύση.
Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και μηχανάκια. Είναι πολλά. Απο μόνα τους δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν στους δρόμους και στα πάρκιν του νησιού. Μήπως πρέπει να υπάρξει κάποιο μέτρο; Επίσης, ειδικά για τα δίκυκλα, πρέπει οι επιχειρηματίες να λαμβάνουν υπόψη τους την ικανότητα οδήγησης. Είναι αμαρτία να έχουμε τόσα ατυχήματα, να φεύγουν εκατοντάδες άνθρωποι απο το νησί με σπασμένα κόκκαλα. Προσοχή, δεν έχουμε δρόμους, έχουμε μεθυσμένους.
6. ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ. Ο κάθε επιχειρηματίας έχει το δικαίωμα να διαμορφώνει την τιμολογιακή πολιτική που θέλει να ακολουθήσει. Όμως μιας και δεν υπάρχουν όρια, πρέπει να υπάρχει λογική. Υπάρχουν τουρίστες απο τις κρουαζιέρες που κάθονται μόνο σε ένα μαγαζί για μία φορά. Αυτοί δεν πρέπει να φύγουν με την εντύπωση ότι το νησί μας είναι πανάκριβο. Η λύση δεν είνα ινα χαμηλώσουμε τις τιμές. Θα μπορούσαμε κάλλιστα να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες. Μακάρι να φτάσουμε στο σημείο να κάνουμε την μικρή μπύρα να αξίζει 10 Ευρώ, λόγω σερβις. Όμως δεν μπορεί να πληρώνεται 10 Ευρώ και να έχουμε άθλιες υπηρεσίες, βρώμικες τουαλέτες, σπασμένες καρέκλες και τόσα άλλα...
7. ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ ΧΩΡΑΣ. Είναι ντροπή. Τόσο στο λιμάνι και στην Φάμπρικα, όσο και στην Λίμνη. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να είναι ανάλογες με το νησί μας. Είναι σημείο πολιτισμού. Επίσης πρέπει να δημιουργηθεί έστω και μία για ΑμΕΑ. Φανταστείτε έναν τέτοιο τουρίστα στην Χώρα....
8. ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ. Έγινε μια παρέμβαση στους Μύλους, εύχομαι να λειτουργήσει. Δεν τελείωσε το πρόβλημα. Εκτός απο τον Δήμο που πρέπει να βρει λύση και στην Φάμπρικα και στο λιμάνι, πρέπει να προβληματιστούν και οι Δημότες και επιχειρηματίες της Χώρας. Αναγκαστικά για να καθαρίσει η Χώρα πρέπει να υπάρξουν κανόνες. Είμαστε έτοιμοι να τους ακολουθήσουμε; Μπορεί να σπάσουν αυγά, αλλά θα είναι για το καλό όλων μας. Η Δημοτική Αρχή πρέπει να πράξει τα δέοντα, μα πριν απ' όλα πρέπει να φροντίσει  τόσο για την εμφάνιση του προσωπικού της υπηρεσίας καθαριότητας, όσο και για την παραγωγικότητα του. Υπάρχουν εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων. Υπάρχουν οδοκαθαριστές που είναι παράδειγμα προς μίμηση, που προσφέρουν τα πάντα, με χαμόγελο και αξιοπρέπεια και υπάρχουν και οι οδοκαθαριστές που είναι ακριβώς το αντίθετο. Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να γίνουμε καλύτεροι, δεν χωρούν άλλο οι τεμπέληδες και αγενείς.
9. ΑΙΣΘΗΤΙΚΉ ΧΩΡΑΣ. Παλιά ο καθένας έβαζε το λιθαράκι να κάνει την Χώρα πιο όμορφη. Ήταν γεμάτη ζωή. Τώρα τα πράγματα άλλαξαν. Τώρα ο καθένας προσπαθεί να κάνει την ασκήμια του, μιας και ο διπλανός είναι χειρότερος.
Όλοι βλέπουμε ότι η Χώρα πεθαίνει. Αυτοί που ξέρουν, δεν πάνε πια. Αυτοί που δεν ξέρουν (κρουαζιέρες), πάνε. Τι σκέπτονται; Τι είδαν, τι έπαθαν, τι αποτέλεσμα βγάζουν μετά την σύγκριση με τους άλλους προορισμούς; Κερδίζουμε πελάτες ή χάνουμε; Οι απαντήσεις δικές σας....
Πώς γίνεται να έχουμε όλα τα καταστήματα με παρανομίες; Όχι, δεν είναι μόνο οι αρχές που πρέπει να επιβάλουν την τάξη. Είμαστε όλοι εμείς οι δημότες που δεν πρέπει να δεχόμαστε το κιτς, την παρανομία, την κατάχρηση.
Δεν γίνεται στην Μύκονο σήμερα να υπάρχουν 300 ψυγεία με σήματα αναψυκτικών και παγωτών. Που πήγε ο σεβασμός; Τι είμαστε εδω; Αποθήκη της Coca Cola, της Algida ή της Heineken? Εμάς μπορεί να μην μας ενοχλεί, έχει αλλοιωθεί το αισθητήριο μας. Ο επισκέπτης όμως που έρχεται πρώτη φορά έχετε φανταστεί τι βλέπει, ειδικά όταν κατάγεται απο πολιτισμένα κράτη που ορισμένοι κανόνες είναι αυτονόητοι;
Φώτα, πινακίδες, παράθυρα, κλιματιστικά, καρέκλες, πραμάτια στους δρόμους,  σχεδόν ότι είχε προβλέψει ο νομοθέτης για τον παραδοσιακό οικισμό. Γιατί να έχουμε τέτοιες καταχρήσεις;
10.ΠΑΡΕΜΠΟΡΙΟ και ΖΗΤΙΑΝΙΑ. Τι να πούμε. Υπάρχει κάποιος που να μην ενοχλείται απο την κατάσταση αυτή; Τι κάνει η Δημοτική Αστυνομία; Πρέπει επιτέλους να τελειώσει αυτή η πληγή. Εγώ προσωπικά θα ντραπώ αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση όσο είμαι Δημοτικός Σύμβουλος. Οι υπόλοιπες αρχές τι κάνουν; Αστυνομία, Λιμεναρχείο;
11.Η ΠΛΗΓΗ ΤΗΣ ΔΗΛΟΥ και των ΜΟΥΣΕΙΩΝ. Εμπόριο κατάντησε. Κρίμα. Η ξανθιά τουρίστρια είχε αναφερθεί πριν ένα μήνα στο πρόβλημα, παρακαλώ τους διαχειριστές του blog να βρουν τη νκαταχώρηση και να την ξαναβάλουν. Καθαριότητα, ευκολία στην πρόσβαση, επανεξέταση του εισητηρίου κα ιτου ωραρίου λειτουργίας είναι μερικά απο τα αυτονόητα.
12. ΜΥΛΟΙ. Κρίμα που δεν τους σεβόμαστε. Η αρχή γίνεται με το περίπτερο παρωδία στην Αλευκάντρα. WOnderful Greece λέει το αυτοκόλλητο.... Συνεχίζουμε με το πάρκιν. Πώς είνα ιδυνατόν να μην έχουμε λύσει το αυτονόητο; Καταλαβαίνω το δικαίωμα στην στάθμευση αλλά έπρεπε να βρεθεί λύση. Αυτη η παιδική χαρά τι ανάγκες καλύπτει; Πού πήγε η αισθητική μας; Μπορο΄συε να είνα ιστολίδι του νησιού, μπορούσαμε να δημιουργούμε αναμνήσεις, να έχουμε έσοδα, να είμαστε περηφανοι. Διαλέξαμε όπως συνήθως τον δρόμο της απραξίας. Δυσατυχώς φοβάμαι ότι θα πληρώσουμε ακριβά το παρκάρισμα των αυτοκινήτων αυτών. Όμως, αν απαξιωθεί ο προορισμός, δεν επανέρχεται. Ρωτήστε και τους Κερκυραίους...
13. ΠΑΛΙΟ ΛΙΜΑΝΙ. Είμαστε Μύκονος, δεν είμαστε Dumbai. Γιατί δεν σεβόμαστε αυτό που έχουμε, αυτό που είμαστε; Ποιος ο λόγος να υπάρχει η τάση να κάνουμε το παλιό λιμάνι σαν τον Άλιμο; Απο τον Άλιμο φεύγουν τα γιωτ να έλθουν να δουν την μοναδικότητα του νησιού. Εμείς ντε και καλά να γεμίσουμε με γιωτ το παλιό λιμάνι, να διώξουμε ότι μας χαρακτήριζε και έδινε χρώμα, να ισοπεδώσουμε στα πρότυπα του χρήματος ότι ωραίο έχουμε. Κύριοι, τα πολυτελή γιώτ που είναι γεμάτα με πορνίδια δεν μας χαρακτηρίζουν. Δεν είναι αυτό που προσδοκεί να δει ο επισκέπτης της Μυκόνου. Θέλει να δει αυτό που μας έκανε γνωστούς, αυτό που είναι αυθεντικό. Έπρεπε να είχαμε προστατεύσει τις ξύλινες λάτζες, να τις έχουμε πάντα φρεσκοβαμμένες και στολισμένες. Δεν θέλουμε αποβατικά σκάφη ούτε μεταλικά σκαριά του περασμένου αιώνα. Ας διακρίνουμε το ωραίο και το αυθεντικό, είναι τόσο απλό. Θυμηθείτε οι μεγαλύτεροι τα απλωμένα δύκτια, τους ψαράδες που τα μπάλωναν, το τόσο καλύτερο χρώμα που έδιναν σε σχέση με το σήμερα.
Όχι, στο παλιό λιμάνι έπρεπε να μπαίνει μόνο ξύλινο σκαρί ή έστω ψαράδικα. Στον μώλο στο Αγιο Νικολάκι δεν χωρούν πολυτελή γιώτ. Έπρεπε να το είχαμε σεβαστεί. Ποτέ δεν είναι αργά.
Μην χάσουμε την αυθεντικότητα μας, τον χαρακτήρα και τα χαρακτηριστικά μας. Γινόμαστε "πλαστικοί", κενοί, φαύλοι. Με τέτοια χαρακτηριστικά και τέτοιες τιμές που έχουμε καθιερώσει, το μέλλον του τουρισμού είναι αβέβαιο.
14. ΑΓΡΑ ΠΕΛΑΤΩΝ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ. Yπάρχει κανείς στο νησί που να πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις μας πρέπει να διαφημίζονται με flyers? Τι ξεφτίλα είναι αυτή που ζούμε κάθε καλοκαίρι. Διάφοροι παράνομοι, άπλητοι, αγενείς, αδιάντροποι πιτσιρικάδες "καλωσορίζουν" με τον δικό τους τρόπο τους επισκέπτες της Χώρας, πιέζοντας τους να πάρουν τα έντυπα που μοιράζουν.
Το πρόβλημα δεν σταματάει εκεί. Για να βγει το μεροκάματο, τριγυρνούν στις παραλίες γεμίζοντας παλιόχαρτα την άμμο. Οι επιχειρηματίες των παραλιών παρακαλούν να υπάρχει βοριάς να τα πάρει και να καταλήξουν στην θάλασσα, διότι αλλιώς κάθε μέρα πρέπει να πληρώνουν υπαλλήλους για να καθαρίσουν. Να καθαρίσουν τί; Τα παλιόχαρτα που κάποιοι συντοπίτες μας αποφάσισαν να γέμίσουν όλο το νησί μας. Είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Γιατί δεν διαμαρτύρεται κανείς;
Το αποκορύφωμα είναι οι μεταμφιεσμένοι καραγκιόζηδες που κυκλοφορούν σε μορφή μπουλουκιού στην Χώρα αλλα και στις παραλίες. Δεν σέβονται τίποτε, έχουν συνήθως και το ποτό τους στο χέρι, με χαζά κείμενα και φτηνά επιχειρήματα δεν διστάζουν να μπαίνουν ακόμη και στα μαγαζιά για να δώσουν τα έντυπα τους.
Μέσα σε όλο αυτό το χάλι, δεν μπορεί να λείπει και ο επαγγελματικός κλάδος της πορνείας... Έτσι, λίγο πιο αργά, έρχονται και οι χορεύτριες των μπουρδελομπάρ (νέα μορφη επιχείρησης υγειονομικού ενδιαφέροντος, χαρακτηριστική πλέον του νησιού μας, όπως τα αμυγδαλωτά) να κάνουν πιάτσα στην Φάμπρικα και να προμοτάρουν το φρέσκο πράγμα τους για τα μαγαζιά τους....
Το θέατρο του παραλόγου φέτος, θα συμπληρωθεί με την Δημοτική Αστυνομία που αντί να κυνηγήσει όλους αυτους τους παραβατικούς τύπους, θα κυνηγάει το κάπνισμα, λες και όλα τα άλλα λύθηκαν....
Που πάμε φίλοι μου;  Πόσο πιο βαθιά θα φτάσουμε το νησί μας;
Ναι, η διασκέδαση είναι σημείο αναφοράς στην Μύκονο. Ναι, αξίζουν συγχαρητήρια στο CP που κατάφερε να προσφέρει υπηρεσίες πρωτοποριακές σε παγκόσμιο επίπεδο, ή στο SP και Tr. που δημιούργησαν αυτό το κέφι και αυτήν την μορφή διασκέδασης. Πιθανόν να είναι και άλλες επιχειρήσεις ανάλογου επιπέδου. συγνώμη που δεν τις αναφέρω, δεν έχω προσωπική άποψη. Όμως όσες και να είναι δεν νομιμοποιούνται να εφαρμόζουν πρακτικές που προσβάλουν το νησί.
Ας το σκεφτούν λογικά. Είναι πρωτοπόροι, παρέχουν υπηρεσίες μοναδικές, τέλος πάντων υπάρχουν και άλλοι τρόποι ενημέρωσης που να σέβονται το νησί. Ας τους ακολουθήσουν. Η υποβάθμιση της Μυκόνου είναι ΚΑΙ δικό τους πρόβλημα.

Τέλος θα αναφερθώ στην έλλειψη εκδηλωσης ευγνωμοσύνης στους προτεργάτες του τουρισμού στην Μύκονο. Ναι, υπήρξαν τέτοιοι. Ποιός μπορει για παράδειγμα να αρνηθεί την προσφορά των αδελφών Δακτυλίδη για τα ξενοδοχεία τους, του κ. Παναγιώτη και της κυρίας Μαρίας απο το Ρόχαρη, του κ. Καλαμαρά, ακόμη και του κ. Μιχόπουλου ή του κ. Παπαγεωργίου, του Μάκη και του Κώστα Ζουγανέλη, του Μπάμπη απο το Ίμπιζα κια τώρα Άστρα, του Φάνη απο το Θαλάμι, του Κατρίν, του Λότους, του "Τι ωραία άααανθη...", της Καρολίνας, των χωριανών που κατέβαιναν ή κατεβαίνουν ακόμη με το γαϊδουράκι τους στον Γιαλό και τόσων άλλων που δεν τους αναφέρω για οικονομία χώρου, αλλά όμως έχουν πρσφέρει τόσα πολλα΄στο νησί με την πορεία τους.
Υπάρχει και η κατηγορία των λαμπρων εκπαιδευτικών, των ευεργετών που πρέπει επίσης να κάνουμε κάτι γι'αυτούς. Όχι μόνο για την ευγνωμοσύνη που τους οφείλουμε, αλλά και για να έχουμε κάποια υγειή πρότυπα για τις νέες γενιές.

Ο κατάλογος των προβλημάτων δεν τελειώνει εδώ. Αυτή είναι μία απλή αρχή. Υπάρχουν πολλά προβλήματα στο νησί, σε πολλά είμαι και εγώ πρωταγωνιστής.
Όμως η βάση των προβλημάτων είναι μία. Είναι η έλλειψη σεβασμου, παιδείας και λογικής.
Είναι τόσο απλό να κάνουμε μία νέα αρχή, να διορθώσουμε τα λάθη μας, να γίνουμε καλύτεροι. Έτσι θα είμαστε κερδισμένοι σε πολλά επίπεδα, ας το προσπαθήσουμε.
Όλοι θέλουμε ένα κομματάκι της πίτας στην επιτυχία και στο κέρδος, ας πάρουμε και το κομμάτι της πίτας της ευθύνης και του σεβασμού που μας αναλογεί.

2 σχόλια:

  1. Μια σειρά από πολύ λογικές, σχεδόν αυτονόητες, επισημάνσεις και προτάσεις, που, εκτός όλων των άλλων, δεν έχουν και σπουδαίο κόστος...
    Ήρθε μήπως η ώρα να συζητηθούν στο τραπέζι του Δημοτικού Συμβουλίου τόσο σοβαρά όσο και στα blogs; Ελπίζω!
    Τάχουμε πει: κάθε τουριστική ταυτότητα, όσο καλή κι αν είναι, χρειάζεται συντήρηση, εκσυγχρονισμό, προσαρμογές σε νέες ανάγκες, νέες πραγματικότητες.
    Σωστή κι η πρόταση να τιμώνται άνθρωποι που έχουν προσφέρει στο νησί. Αυτό θα έδειχνε γενναιοδωρία, γενναιοψυχία, θα φιλοτιμούσε κι άλλους, ως γεγονός θα λειτουργούσε κι από μόνο του, αυτόνομα, ως επί πλέον προβολή!
    Μόλις το περασμένο Καλοκαίρι - αρχές Ιουλίου 2010 - τιμήθηκαν σε μεγάλη και πολυπληθή εκδήλωση στην Λάκκα οι βετεράνοι Μυκονιάτες αιμοδότες. Γιατί να μη γίνει κάτι ανάλογο και με τους βετεράνους του Τουρισμού, όσους πάσχισαν κι όσους έχτισαν ή κι ακόμα χτίζουν όνομα για το νησί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΥΜΦΩΝΩ ΣΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ .ΣΗΜΕΡΑ 15/10/2011 ΤΈΛΕΙΩΣΕ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΣΕΖΟΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΊΠΟΤΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ.ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ.
    ΠΑΡΩΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΑΛΕΥΚΑΝΤΡΑ ΕΧΕΙ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΘΕΊ ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΘΛΕΙΕΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙΑ ΟΙ ΧΑΣΑΠΟΤΑΒΕΡΝΕΣ ΣΤΗΝ ΧΑΣΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ.
    ΝΑ ΤΟΛΜΑΜΕ ΝΑ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΑΛΉΘΕΙΕΣ ΟΧΙ ΝΑ ΚΩΛΏΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή