Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2009

ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυκόνου. Χειμερινό έγκλημα στο Αιγαίο...

Και φέτος τον χειμώνα γινόμαστε μάρτυρες της απεραντοσύνης της αδιαφορίας με τα δρομολόγια πλοίων.

Φτάσαμε στο σημείο να έχουμε πλοία μόνο το μεσημέρι που εξυπηρετούν ελάχιστα ή καθόλου.
Προσπαθώντας να καταλάβω ποια είναι η πραγματικότητα, καταλήγω στα ακόλουθα συμπεράσματα:
  1. Για το πότε και πώς θα υπάρχουν δρομολόγια δεν ρωτιέται κανείς Μυκονιάτης, αδιαφορώντας για τις ανάγκες του.
  2. Για το πόσο στοιχίζουν τα εισητήρια δεν ενδιαφέρεται κανείς, απλώς ισχύει το θεώρημα "εντάξει, οι Μυκονιάτες να έχουν, ας τους ξεσκίσουμε". Έτσι φτάσαμε να έχουμε τα ακριβότερα εισητήρια στο Αιγαίο ακόμη και απο νησιά που είναι πολύ πιο μακριά.
  3. Την τουριστική πληρότητα του νησιού σε περιόδους χαμηλής τουρισιτκής κίνησης, την καθορίζουν οι πλοιοκτήτες. Αυτοί αποφασίζουν πότε και αν βάλουν καράβι, με ποια νησιά θα συνδεθεί η Μύκονος, πόσο θα πληρώσουν αυτοί που θα ταξιδέψουν.
  4. Μάλλον επειδή με νομίζουν πλούσιο, μια ζωή βρίσκω το τελευταίο εισητήριο της πρώτης ή της business class, και όταν ταξιδεύω διαπιστώνω ότι η απλή θέση είναι σχεδόν άδεια.
  5. Είναι φθηνότερο να πάς στην Ιταλία παρά να έλθεις στην Μύκονο, ειδικά να έχεις και αυτοκίνητο.
  6. Τα εισητήρια είναι 30 φορές ακριβότερα απο τότε που ήμουν παιδί, ενώ ο χρόνος του ταξιδιού είναι ο ίδιος.
  7. Συντήρηση για ένα πλοίο σημαίνει το δένουμε στο λιμάνι του Πειραιά και αφήνουμε μέσα έναν φύλακα. Πραγματική συντήρηση είναι κάτι που γίνεται όταν το πλοίο αρχίσει να ταξιδεύει.
  8. Συγκοινωνία είναι ένα καλοκαιρινό αγαθό το οποίο έχει περίπου την ίδια περίοδο με το καρπούζι. Αν δεν υπάρχουν καρπούζια δεν υπάρχουν και συγκοινωνίες.
  9. Δεν υπάρχει κανείς αρμόδιος να διαμαρτυρηθώ. Ούτε Δήμος, ούτε Υπουργείο, ουτε Νομαρχία ούτε τίποτε. Άλλωστε, όλοι αυτοί απλώς αποφασίζουν και αποδέχονται.
  10. Ο χειμώνας επιρρεάζει επίσης τα αεροπλάνα. Μάλλον χρειάζονται ζέστη για να πετάνε.
  11. Οι δύο αεροπορικές εταιρείες που εξυπηρετούν την Μύκονο θέλουν πάντοτε να έρχονται την ίδια ώρα. Φοβούνται να έρχονται η μία πρωι και η άλλη βράδυ.
  12. Απαγορευτικό είναι κάτι που μας πιάνει μόνο τον χειμώνα, ειδικά όταν τα πλοία είναι άδεια. Δεν συμβαίνει το καλοκαίρι με τους βοριάδες, άρα δεν πρέπει να έχει να κάνει με τον καιρό αλλά με την πληρότητα.
Όμως υπάρχουν και λίγα ερωτηματικά που δεν μπόρεσα ακόμη να απαντήσω...
  1. Γιατί η κερδοφορία δεν εξετάζεται σε ετήσια περίοδο; Γιατί αυτός που κερδίζει τον Αύγουστο να μην εξυπηρετεί τον χειμώνα; Μηλάμε για το ίδιο νησί και όχι για κρουαζιέρες. Μηλάμε για συγκοινωνία που είναι βασική ανάγκη και δικαίωμα ΄του καθενός που αποφάσησε να φύγει απο την βρώμα της ΑΘήνας.
  2. Πόσο επηρεάζει το εισητήριο του πλοίου το κόστος μεταφορών εμπορευμάτων; Ποιός πληρώνει εντέλει αυτό το κόστος; Γιατί το κόστος για την μεταφορά ίδιου εμπορεύματος να κοστίζει τρεις φορές παραπάνω στην Μύκονο απ' ότι στην Κρήτη;
  3. Μήπως εντέλει είναι λάθος που ξεχάσαμε την προσπάθεια για δημιουργία μυκονιάτικης πλοιοκτησίας;
  4. Γιατί το κόστος εισητηρίου να μην έχει τιμές υψηλής και χαμηλής περιόδου; Αν αυτό γίνεται διότι τον χειμώνα η κίνηση είναι μικρότερη, τότε γιατί δεν πέφτει η τιμή του το καλοκαίρι;
  5. Μήπως υπάρχουν κάποιοι που έχουν πληρωθεί για άγονες γραμμές χωρίς να προσφέρουν τίποτε; Μήπως αυτοί οι κάποιοι είναι οι ίδιοι που βάζουν όλα τα γνωστά μέσα ώστε να μην έλθει ξένη ακτοπλοϊκή εταιρεία στις Κυκλάδες και να ξεβρωμήσουμε επιτέλους;
Καλό ταξίδι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου