Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2010

Ασβέστης ή πλαστικό;

Σίγουρα στο νησί υπάρχουν ειδικοί και τους παρακαλώ να εκφράσουν την γνώμη σους.
Εγώ σαν μη ειδικός αλλά με λίγες γνώσεις, απλώς διαμαρτύρομαι για την αλόγιστη χρήση μπογιάς που δεν έχει βάση ασβέστη ή άλλα φυσικά υλικά.
Υπάρχουν μετρήσεις, υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν ότι η χρήση ασβέστη, (πάλι όπως γινόταν παλιά), έχει ευεργετικά αποτελέσματα, σε σχέση με τις χημικές πλαστικές μπογιές αλλά και με τα σουβαντίσματα τσιμέντου.
Αποτελέσματα μπορούμε να δούμε και στο νησί όπου πολλά παλιά χωριά είναι σε καλύτερη κατάσταση απο πρόσφατες κατασκευές. Φαίνεται αυτό επίσης και σε παλαιότερα μνημεία, εκκλησίες κλπ όπου χωρίς τσιμέντο και πλαστικά χρώματα ή λαδομπογιές, άντεξαν για εκατοντάδες ή και χιλιάδες χρόνια.
Το κυριότερο είναι ότι οι τοίχοι παραμένουν ζωντανοί, αναπνέουν, φιλτράρουν τον αέρα. Δεν εγκλοβίζουν την υγρασία.
Σε χώρες που σέβονται την παράδοση όπως στην Ιταλία, έχει αναπτυχθεί έρευνα με θαυμαστά αποτελέσματα για την δημιουργία σύγχρονων τεχνικών και προϊόντων που συνδιάζουν τις ευεργετικές ιδιότητες του ασβέστη με τις σύγχρονες ανάγκες.
Εμείς τι κάνουμε; Τι άσπρο χρησιμοποιούμε για το νησί μας; Τι χρησιμοποιούσαμε;
Χάσαμε την κεντρική ιδέα, ισοπεδώσαμε τα πάντα.
Γεμίζουμε τους δρόμους, τα μαγαζιά μας, τα σπίτια μας με χημικά στοιχεία επιβλαβή στην υγεία μας, χωρίς καν να το ξέρουμε.
Οι εισαγώμενοι μαστόρες σε συνδιασμό με την δική μας άγνοια, λες και ήξεραν τα δομικά υλικά από παλιά, μας γέμισαν τσιμέντο, λαδομπογιές, κάδμιο και χίλια μύρια κακά.
Μπορούμε να δούμε το θέμα πιο σοβαρά;
Εκτός απο την πολιτιστική μας κληρονομιά αφορά και την υγεία μας.

4 σχόλια:

  1. Μπορώ να σου πώ μετα βεβαιότητος αφού μόλις τελείωσα την μεταπτυχιακή διπλωματική μου εργασία σε αυτό ακριβώς το θέμα πως δεν υπάρχει καμία σύγκριση και καμία αμφιβολία: Εννοείται πως θα έπρεπε να είχε καταργηθεί προ πολλού η χρήση πλαστικού στα νησιά μας.
    Όχι μόνο αλλοιώνει την εικόνα και την ταυτότητα του τόπου, αλλα όπως είπες και μόνος σου είναι μια λυση χημική, επιβλαβής και διχως τα επιθυμητά μονωτικά αποτελέσματα. Όσο για κάποιες έρευνες που προσπαθούν να μας πείσουν πως ο ασβέστης είναι καρκινογόνος... δεν θα τις σχολιάσω καν. (να δω τι άλλο θα σκαρφιστουν για να πουλάνε προϊόντα...)
    Πολύ μου άρεσε πάντως το θέμα που έθεσες, μπραβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ευχαριστω!!!!!!! ειμαι πολυ χαρουμενη κι αισθανομαι ευεργετημενη που μου λυσατε ΑΚΡΙΒΩΣ την απορια για το πως θα περασω τη τσιμεντενια μου αυλη στο νησι!!!!!!
    Ναστε καλα κι ευχαριστω παλι!


    Ασβεστης κ παλι Ασβεστης λοιπον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επί της ευκαιρίας, καταθέτω κι εγώ το σχόλιό μου σχετικά με τον ασβέστη. Ξεκίνησα να βάψω με λευκό χρώμα το σπίτι μου, (σημειώνω ότι είμαι από Κυκλαδονήσι και συγκεκριμένα τη Μήλο). Συγκεκριμένα ξεκίνησα με τον μαντρότοιχο του κήπου μου. Είπα να τον βάψω με λευκό πλαστικό χρώμα.
    Πράγματι άρχισα να το βάφω και ομολογώ πως ήταν πολύ όμορφο. Στη συνέχεια σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω ασβέστη σε κάποια σημεία του κήπου που ήταν λιγότερο εμφανή και ήθελα να δω επί της ευκαιρίας πώς θα ήταν καλύτερο. Το αποτέλεσμα...? Τα σημεία με το πλαστικό χρώμα, λευκά, όμορφα, καθαρά οκ. Μόλις όμως στέγνωσαν τα σημεία με τον ασβέστη, είδα το θαύμα. Ήταν αστραφτερά λευκά, μυρωδάτα, με τη γνωστή μυρωδιά του ασβέστη που λες κι ανασαίνεις την ίδια τη ζωή. Έτσι λοιπόν αποφάσισα κι έβαψα το σπίτι με ασβέστη. Σας μιλώ ειλικρινά πως όλη η γειτονιά που το είδε το θαύμαζε. Το διπλανό σπίτι που είχαν βάψει με πλαστικό χρώμα την προηγούμενη μέρα ωχριούσε μπροστά στο λευκό του ασβέστη. Το σπίτι μου έλαμπε, πραγματικά έλαμπε και το διπλανό επίσης ήταν φρεσκοβαμμένο, ΄ταν απλά άσπρο. Κάποιοι γείτονες μου είπαν χαρακτηριστικά : "Από που αγόρασες αυτό το λευκό χρώμα. Θέλω κι εγώ να βάψω το σπίτι μου έτσι τόσο λευκό. Κοστίζει πολλά...? Το έχεις φέρει κι αυτό από το εξωτερικό...? Θα μας βοηθήσεις να το αγοράσουμε κι εμείς...?". Όταν τους είπα πως είπα πως είναι απλός ασβέστης, έμειναν με άναυδοι. Πραγματικά τόσο λευκό χρώμα και ιδιαίτερα στις Κυκλάδες ΜΟΝΟΝ ο ασβέστης μπορεί να προσφέρει. Επί πλέον είναι υγεία. Κοστίζει φθηνά. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω πως οι επιφάνειες που έβαψα με τον ασβέστη, (επειδή το σπίτι μου είναι λίγο μεγάλο και αρκετά ψηλό, με κήπο, ήταν περίπου 420 τετραγωνικά μέτρα, το πέρασα δύο χέρια, και το κόστος.....? 7,00 € ο ασβέστης, (δύο σακιά), 10,00 € το δοχείο που χρησιμοποίησα, 15,00 € οι δύο βούρτσες με τα κοντάρια τους (μία 12 μέτρων και μία 16 μέτρων), και 30 λίτρα νερό ύδρευσης που δεν ξέρω πόσο κοστίζουν. Σύνολο περίπου 32,00 €....!!!!!!
    Αγαπητοί φίλοι, είτε το πιστεύετε είτε όχι, καθαρότερο υλικό, υγειινότερο υλικό, οικονομικότερο υλικό, ανθεκτικότερο υλικό, πιο ευκολόχρηστο υλικό και πιο σπέσιαλ αποτελέσματα (για πολλούς λόγους), από τον ασβέστη δεν υπάρχει.......!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πληροφορήθηκα σήμερα α έρευνες του εξωτερικού ότι ο ασβέστης έχει καρκινογόνες ουσίες και ότι ήδη οι αλλοδαποί που αγοράζουν σπίτια στα ελληνικά νησιά αφαιρούν τον ασβέστη και τον αντικαθιστούν με πλαστικές ύλες επειδή είμαι κάτοικος νησιού και ιδιοκτήτρια ενός παλαιού νησιωτικού αρχοντικού πέτρινου από την εποχή που ήμουν παιδίχρησιμοποιουσαμε τον ασβέστη σαν πρώτη ύλη.Εως και σήμερα χρησιμοποιώ τον ασβέστη για την συντήρηση του.Δεν θέλω να πιστέψω αυτά που διαδίδουν ξένες πηγές ότιειναι καρκινογόνο υλικό.Θα συνεχίσω να τον χρησιμοποιώ αψηφώντας αυτά τα σχόλια διότι τα πέτρινα σπίτια δεν δέχονται άλλο υλικό εκτός από τον ασβεστη

    ΑπάντησηΔιαγραφή